Vad har hänt med Karma Mobil?

Karma mobil har slagits samman med Mybeat, och finns inte längre som eget varumärke. Man har dock valt att behålla mycket av Karmas tidigare hemsida, så som tidigare Karma-kund kommer du med andra ord känna dig som hemma även som kund hos Mybeat.

Kan jag fortsätta använda mitt simkort?

Nej, du ska faktiskt redan ha fått hem ett nytt simkort med posten som du måste byta till. I och med sammanslagningen uppdaterar Mybeat nämligen sina system, vilket kräver ett simkortsbyte.

Får jag ha kvar samma pris?

Ja, du som har haft ett mobilabonnemang hos Karma Mobil får ha kvar samma abonnemang till samma pris som innan.

Behöver jag göra något för att byta till Mybeats simkort?

Förutom att byta till ett nytt simkort behöver du som tidigare Karma-kund inte göra något alls. Sammanslagningen med Mybeat ska ha skett helt automatiskt, och du behöver inte oroa dig för några större förändringar. Som vi nämnde tidigare får du behålla samma abonnemang, pris och surfmängder som innan.

Har jag samma täckning?

Ja, precis som Karma Mobil är Mybeat en av operatörerna som går under Telenors mobilnät. Du komer med andra ord ringa och surfa med samma täckning som tidigare.

Vilka andra operatörer använder samma nät?

Förutom Mybeat använder även Fibio och Vimla Telenors mobilnät. Så är du inte nöjd efter övergången från Karma till Mybeat men vill behålla samma täckning, kan du spana in Fibios eller Vimlas mobilabonnemang.

Kan jag kontakta Karma Mobils kundtjänst om simkort?

Nu är det Mybeats kundtjänst du får kontakta för att få svar på frågor om sammanslagningen, ditt mobilabonnemang eller fakturan. De erbjuder support via chatt, mejl och telefon. Du kan även sköta många ärenden själv via appen My Beat. På Mybeats supportsida Kundtjänst & Mina sidor kan du läsa mer om vad du kan göra i appen.

Vanliga frågor om Karma Mobils simkort

Varför finns inte Karma Mobil längre?

Karma Mobil är nu en del av Mybeat och finns därför inte längre kvar som eget varumärke.

Kan jag ha kvar mitt simkort?

Nej, som tidigare Karma-kund bör du ha fått ett nytt simkort du ska byta till.

Behöver jag göra något i övergången till Mybeat?

Det enda du som kund behöver göra är att byta simkort. Annars ska flytten över till Mybeat ha skett helt automatiskt.

Kommer jag in på Mina sidor hos Karma Mobil?

Nej, nu är det appen My Beat du ska logga in på för att hantera ditt mobilabonnemang, dina fakturor och annat som har med dina tjänster att göra.

Kan jag fortfarande kontakta Karmas support?

Nej, nu är det Mybeats support du ska vända dig till. Du kan kontakta operatören via chatt, mejl och telefon.